top of page

Mantelzorg

Zorg voor anderen en voor jezelf
mantelzorgweek

Gratis 7-daagse ondersteuning
voor mantelzorgers

Krijg 7 dagen lang elke dag gratis tips, oefeningen of info

over mantelzorg 

Mis-t begeleidt mantelzorgers om een balans te vinden tussen de zorg en de persoonlijke ontwikkeling. Mis-t doet dit aan de hand van individuele consultaties of aan de hand van een standaard ontwikkelingstraject.
Individuele Sessie

Ben je nog niet zeker of een volledig traject iets voor jou is? Het is mogelijk om een sessie apart te boeken. Misschien heb je maar 1 sessie nodig of net meer sessies. Je bepaalt volledig je eigen tempo.

Mis-t begeleidt mantelzorgers om een balans te vinden tussen de zorg en de persoonlijke ontwikkeling. Mis-t doet dit aan de hand van individuele consultaties of aan de hand van een standaard ontwikkelingstraject.
Mantelzorgtraject

Voelt het soms overweldigend om alles te combineren? De zorg voor jouw dierbare, je werk/school, jouw eigen leven, de administratie,...
In dit traject leer je stap voor stap meer balans te krijgen tussen de zorg en je eigen leven. Daarbovenop bekijken we hoe de zorg haalbaar kan zijn voor iedereen.

Mis-t organiseert workshops, webinars, steunmomenten en evenementen voor manterzorgers. Mis-t wil mantelzorg in de actualiteit promoten zodat dit onderwerp ook op de beleidsagendas blijft. Mis-t biedt ook online cursussen voor mantelzorgers aan.
Workshops

Het doel van de workshop is verbinden. Verbinden met mensen die jouw begrijpen waarbij MIS-T de groep begeleidt op een warme, creatieve manier.

"Blij dat ik de stap gezet heb om hulp te zoeken. Ondanks dat ik na de eerste sessie heel de dag geweend heb, deed het deugd om over mijn verdriet te praten. Door de creatieve manier die Yasmine gebruikt kijk je anders naar je eigen situatie" - M. 

Mantelzorg
Wat is mantelzorg? 

Als mantelzorger zorg je langdurig voor een familielid of iemand in je dichte omgeving die ziek is. Dit kan zowel fysiek als mentaal zijn zoals een chronische ziekte, depressie of verslaving. De zorg kan gaan van dagdagelijkse taken zoals boodschappen doen, fysieke verzorging tot mentale steun. 

Tips en tricks voor mantelzorgers 
  • Een rustmoment van 5 min per dag inplannen 

  • Met iemand praten over hoe jij jou voelt zonder schuldgevoel

  • Netwerk creëren voor jouw ondersteuning 

bottom of page